USLOVI POSLOVANJA LESNINA S INTERNET PRODAVNICE

Ovo su uslovi poslovanja koji se primenjuju na svaku kupovinu u Lesnina S internet prodavnici. Molimo Vas da ih detaljno pročitate.

Veoma je važno da se detaljno upoznate sa sadržinom ovih Uslova poslovanja pre poručivanja naših proizvoda, imajući u vidu da sadrže značajne informacije o Vašim pravima i obavezama. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj internet prodavnici, potvrđujete da ste se upoznali sa Uslovima poslovanja i da ih u svemu prihvatate.

Uslovi korišćenja „Naloga Kupca“ i Uslovi prodaje
Ovi opšti uslovi korišćenja („Opšti uslovi“) primenjuju se na korišćenje registrovanog „Naloga Kupca“ u okviru ovog Vebsajta ( xxxlesnina.rs) („Vebsajt“), kao i kupovinu i isporuku proizvoda preko naše onlajn prodavnice na ovom Vebsajtu.

Pravila u Delu A „Uslovi prodaje“ primenjuje se na sve korisnike koji kupuju proizvode preko naše onlajn prodavnice na Vebsajtu.
Odredbe u Delu B „Uslovi korišćenja Naloga kupca“ primenjuju se na sve korisnike koji su na Vebsajtu registrovali Korisnički nalog za „Nalog kupca“.

Deo A: Uslovi prodaje

Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj internet prodavnici zaključujete Ugovor o kupoprodaji u elektronskom obliku sa PREDUZEĆEM ZA TRGOVINU I PROIZVODNJU LESNINA S DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD) na adresi Rajkova 40, Novi Beograd, MB: 17517422, PIB: 103132663, na koji će se primenjivati odredbe Zakona o elektronskoj trgovini, Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o trgovini, Zakona o obligacionim odnosima, kao i ostali važeći propisi Republike Srbije.

Lesnina S zadržava pravo izmene i/ili dopune ovih Uslova i odredaba u bilo kom trenutku. Kupac je dužan da proveri Uslove i odredbe u odgovarajućim poglavljima/odeljcima pre svake narudžbine, odnosno kupovine, jer se promene mogu dogoditi između poseta ili su posledice ažuriranja.

1. DEFINICIJE

  • Kada kažemo Prodavac”, Mi ili Lesnina S mislimo na PREDUZEĆE ZA TRGOVINU I PROIZVODNJU LESNINA S DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD) na adresi Rajkova 40, Novi Beograd, MB: 17517422, PIB: 103132663, broj telefona +381 11 4444 510.
  • Kada kažemo „Uslovi poslovanja”, „Uslovi” ili „UP” mislimo na uslove poslovanja koji važe za kupovinu u našoj internet prodavnici.
  • Kada kažemo „Kupac” ili „Vi” mislimo na bilo koje fizičko ili pravno lice koje je poručilo proizvod(e) Prodavca putem internet prodavnice ili koje je zainteresovano da poruči proizvode Prodavca.
  • Kada kažemo „Korisnik sajta” mislimo na svako lice koje pristupi i koristi Sajt.
  • Kada kažemo „Potrošač” mislimo na fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti i na koga se primenjuju propisi o zaštiti potrošača.
  • Kada kažemo „Kupac pravno lice“ mislimo na bilo koje privredno društvo - pravno lice ili preduzetnika koje je poručilo proizvod(e) Prodavca putem e-prodavnice i na koje se primenjuju opšte odredbe Zakona o obligacionim odnosima i odredbe ovih UP, osim ukoliko nije drugačije definisano
  • Kada kažemo „Kupoprodajni ugovor” ili „ugovor” mislimo na ugovor o kupoprodaji bilo kog proizvoda i/ili usluge Prodavca, koji uključuje odredbe UP, kao i eventualne posebne uslove ukoliko su ugovoreni između Ugovornih strana.
  • Kada kažemo Sajt, mislimo na sajt Lesnina S na sledećoj adresi www.xxxlesnina.rs
  • Kada kažemo „Politika privatnosti” mislimo na poseban akt u kome dajemo informacije kako obrađujemo Vaše podatke u vezi sa korišćenjem Sajta i u vezi sa kupovinom putem internet prodavnice. Politika je dostupna na ovom linku.
  • Kada kažemo „Politika kolačića” mislimo na posebna pravila o prikupljanju pojedinih podataka o ličnosti na Sajtu putem kolačića, koja čine sastavni deo Politike privatnosti.
  • Kada kažemo „Registrovani korisnik“ mislimo na fizičko lice ili predstavnika pravnog lica koje se u tom svojstvu registruje na Sajtu kreiranjem Korisničkog naloga.
  • Kada kažemo „Garancija” mislimo na svaku izjavu kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i koja je pravno obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Odredbe o Garanciji, koje čine sastavni deo Uslova poslovanja, možete videti ovde.
  • Kada kažemo „Ugovorne strane” mislimo na Kupca i Prodavca zajedno.

2. OPŠTE ODREDBE

Uslovi važe u okviru celokupnog poslovanja, odnosno za našu ponudu, potvrdu porudžbina, isporuku i račune, kao i za sve druge isprave vezane za prodaju proizvoda.

Isporuka se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije bez Kosova i Metohije. Ne postoji ograničenje u pogledu količine ili vrednosti.

Ovaj Sajt i internet prodavnica namenjeni su licima koja su starija od 15 godina.

Lesnina S će nastojati da podaci i informacije na sajtu budu tačni i ažurni, ali istovremeno ne garantuje njihovu tačnost i ažurnost, niti preuzima bilo kakvu odgovornost u tom pogledu. Takođe, fotografije ne moraju uvek da odgovaraju stvarnom stanju stvari.

U slučaju da je Kupac pravno lice, osoba koja unosi podatke i poručuje proizvode time potvrđuje i garantuje da poseduje ovlašćenje da zaključi Ugovor o kupoprodaji u ime i za račun tog pravnog lica.

Posebni uslovi (koji odstupaju od Uslova), a naročito uslovi postavljeni od strane Kupca, biće obavezujući jedino ukoliko su posebno ugovoreni i pisanim putem potvrđeni s naše strane.

Odredbe Uslova poslovanja iz kojih proističe da se primenjuju na Potrošače, ne mogu se primeniti na Kupce koji su pravna lica.

3. PORUDŽBINA

Poručivanje u online prodavnici se vrši isključivo putem Sajta.

Kupac poručivanje može izvršiti bez bilo kakve prethodne registracije ili u svojstvu Registrovanog korisnika preko Korisničkog naloga. Više o prednostima kreiranja Korisničkog naloga pročitajte u odeljku 15. Uslovi korišćenja Korisničkog naloga.

Ukoliko Vam proizvod odgovara i želite da ga kupite, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na dugme „Dodajte artikal u korpu“. Pre potvrđivanja porudžbine, korpu možete dopuniti, isprazniti ili ažurirati.

Nakon što selektujete sve proizvode koje želite da kupite, potrebno je da unesete podatke za porudžbinu u skladu sa formularom. Porudžbina je završena potvrđivanjem na dugme „Kupite sada”.

Potvrđivanjem porudžbine na Sajtu kao Kupac potvrđujete sledeće:
  1. da su Vam poznate odredbe UP ili da su Vam morale biti poznate, jer smo Vam pre zaključenja Ugovora pružili stvarnu mogućnost da se upoznate sa njihovom sadržinom,
  2. da smo, pre zaključenja Ugovora, na jasan i razumljiv način ispunili obavezu obaveštavanja Kupca,
  3. da ste, kao Kupac, saglasni sa UP.

U pogledu obaveze obaveštavanja, potvrđujete da smo Vas obavestili naročito o sledećem:
  • osnovnim obeležjima robe;
  • našem poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
  • prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati, kao i o svim eventualnim dodatnim troškovima, kao što su troškovi isporuke koji padaju na teret Kupca;
  • načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama Kupca;
  • postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe;
  • u vezi sa prodajom tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;
  • uslovima za raskid Ugovora;
  • mogućnosti vansudskog rešavanja sporova;
  • uslovima, roku i postupku za ostvarivanje prava na odustanak od Ugovora;
  • obavezi plaćanja razumnih troškova Prodavcu, ukoliko Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od Ugovora;
  • slučajevima u kojima Potrošač ne može da koristi pravo na odustanak, ili o okolnostima pod kojima potrošač gubi pravo na odustanak od Ugovora;
  • postojanju ugovornog odnosa sa poštanskim operaterom preko kog Potrošač može, u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti da pošalje robu o trošku Prodavca.

Nakon što ste izvršili poručivanje, dobićete automatski imejl kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 5 radnih dana. Ukoliko proizvod nije na stanju, obavestićemo Vas o tome, u kom slučaju će se smatrati da je Vaša porudžbina otkazana.

Takođe, kada su u pitanju rasprodajni artikli, zbog brzine tehničke ažurnosti sajta može doći do toga da u trenutku Vaše porudžbine artikal nemamo u dovoljnoj količini (na zalihama) o čemu ćete biti obavešteni u najkraćem mogućem roku a najviše do 5 radnih dana, od strane naše službe za internet prodaju.

Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, Služba internet prodaje će Vas kontaktirati kako bi Vas obavestila o tome. Ukoliko se saglasite, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ.

Za sva dodatna pitanja vezano za vašu porudžbinu možete nam se obratiti putem imejl-adrese [email protected] ili putem telefona 021 3107 565.

4. CENE

Pored slike svakog proizvoda naznačena je cena. Cene su fiksne, konačne cene koje uključuju PDV, osim tamo gde je izričito navedeno da je cena bez PDV-a.

Valuta je srpski dinar (RSD).

Istaknute cene u internet prodavnici važe isključivo za kupovinu putem interneta.

Istaknute cene ne uključuju troškove isporuke. Troškove isporuke možete videti u odeljku Isporuka - Cena isporuke.

5. NAČINI PLAĆANJA

Plaćanje robe i usluga naručenih putem Lesnina S internet prodavnice se vrši prilikom isporuke u gotovini ili avansno po izdatom predračunu.

U slučaju plaćanja gotovinom, potrebno je da prilikom kupovine na sajtu, u odeljku „Nastavite na načine plaćanja“ odaberete opciju „Plaćanje prilikom isporuke“. Lesnina S će izvršiti isporuku robe putem kurirske službe, a prilikom preuzimanja paketa kurir će Vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun, a plaćanje ćete izvršiti gotovinom, predajom naznačenog novčanog iznosa kuriru.

U slučaju avansnog plaćanja, potrebno je da prilikom kupovine na sajtu, u odeljku „Nastavite na načine plaćanja“ odaberete opciju „Plaćanje po predračunu“. Nakon što finalizirate Vašu porudžbinu klikom na opciju „Kupite sada“, Lesnina S će Vam u roku od jednog dana poslati predračun na ceo iznos (cena + troškovi isporuke) koji je potrebno da uplatite direktno na žiro račun Lesnina S u roku od 3 dana od dana slanja predračuna. Ukoliko ne izvršite uplatu u roku od 3 dana, smatraće se da ste odustali od kupovine, a Vaša porudžbina će biti otkazana. Nakon izvršene uplate u naznačenom roku, Lesnina S će izvršiti isporuku robe putem kurirske službe, a prilikom preuzimanja paketa, kurir će Vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun.

U slučaju online plaćanja karticom, potrebno je da prilikom kupovine na sajtu, u odeljku „Nastavite na načine plaćanja“ odaberete opciju „Plaćanje karticama“. Nakon što finalizirate Vašu porudžbinu klikom na opciju „Kupite sada“, u roku od 24 časa dobićete CorvusPay link, putem koga ćete popuniti podatke sa platne kartice i izvršiti uplatu. CorvusPay Vam omogućava da bezbedno platite Visa ili MasterCard debitnom ili kreditnom karticom ili CorvusWallet-om. Nakon izvršene uplate, na Vašem e-mailu dobićete potvrdu o uspešnoj transakciji. Lesnina S će izvršiti isporuku robe putem kurirske službe, a prilikom preuzimanja paketa kurir će Vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun.
Za detalje o načinu funkcionisanja CorvusPay rešenja, Kupac treba da se upozna sa Opštim uslovima korišćenja CorvusPay.

6. ISPORUKA

Proizvode isporučujemo na teritoriji Republike Srbije, u originalnom transportnom pakovanju (nenamontirane). Isporuku proizvoda težine preko 30 kg i do 2.2 m (220 cm) širine, poručenih na Sajtu vrši kurirska služba Milšped – Cargo isporuka, a isporuku proizvoda težine do 30 kg i do 2 m (200 cm) širine vrši kurirska služba M-One– Paketna isporuka. Dostava se vrši do naznačene adrese Kupca.

Imajući u vidu trenutnu pandemijsku situaciju sa virusom Covid–19, kurirska služba M-One vrši isporuku proizvoda do ulaznih vrata kuće ili stana Kupca.

Ukoliko je moguće, kurirska služba Milšped će poručeni proizvod uneti u objekat, odnosno prostorije Kupca. Obračunska dimenzija palete je 800 x 1200 x 2200 mm. Pre kupovine, odnosno pre isporuke, Kupac je dužan da proveri da li poručeni artikal može da se unese u objekat, tj. prostorije Kupca. Lesnina S, odnosno kurirska služba Milšped neće snositi odgovornost za nemogućnost unošenja poručene robe u objekat, tj. prostorije Kupca, u kom slučaju će se isporuka smatrati izvršenom ostavljanjem robe ispred ulaznih vrata kuće ili stana Kupca.
  • CENA ISPORUKE
Za sve porudžbine do 30 kg, cena paketne isporuke je 600,00 RSD, a za sve pošiljke preko 30 kg cena cargo isporuke je 5.499,00 RSD.
  • ROK ISPORUKE
Rok isporuke za robu kupljenu u internet prodavnici zavisi od vrste kupljene robe.
a) Rok isporuke za robu koja se nalazi na stanju iznosi oko 7 radnih dana, s tim da svakako ne može biti duži od 30 dana od dana potvrde porudžbine. Izuzetno, ukoliko određeni proizvod nije moguće isporučiti u roku od 30 dana, Lesnina S će obavestiti Kupca o dužem roku isporuke konkretnog proizvoda u momentu potvrde porudžbine.
b) Rok isporuke za robu koja se ne nalazi na stanju, odnosno koja se proizvodi u skladu sa specifikacijom Kupca (kao što su nameštaj, kuhinje i sl.) iznosi cca 13 nedelja od dana potvrde porudžbine. Za potrebe ovih Uslova poslovanja, „cca“ ili „cirka“ predstavlja +/- 20% dužine naznačenog roka isporuke. Izuzetno, ukoliko određeni proizvod nije moguće isporučiti u roku od cca 13 nedelja, Lesnina S će obavestiti Kupca o dužem roku isporuke konkretnog proizvoda u momentu potvrde porudžbine.

Nedelje, praznici i ostali neradni dani ne računaju se u istek roka isporuke. To praktično znači da ukoliko poslednji dan roka pada u nedelju, praznik ili drugi neradni dan, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan. Kupac je saglasan da je rok isporuke indikativan, a ne fiksan. Drugim rečima, Lesnina S će se starati da obavezu isporuke izvrši u ugovorenom indikativnom roku, a neće se smatrati da je Lesnina S pala u docnju u pogledu isporuke ukoliko je isporuka izvršena u okviru naznačenog indikativnog roka.

Ukoliko Lesnina S nije u mogućnosti da isporuči robu u indikativnom roku, Kupac može ostaviti Lesnini S dodatni primereni rok od 2 nedelje za isporuku robe. Ukoliko Lesnina S ni u dodatnom primerenom roku ne izvrši isporuku, Kupac ima pravo da raskine ugovor.

Roba se isporučuje Kupcu lično ili osobi koju je Kupac naveo kao primaoca pošiljke. Kupac, pre potvrđivanja porudžbine, unosi podatke o adresi za dostavu.
  • VREME ISPORUKE
Isporuka putem kurirske službe M-One se vrši radnim danima u periodu od 8h do 16h.

Naš logistički partner Milšper, isporučuje robu za 72 sata (3 radna dana) od dana kada robu preuzme od kompanije Lesnina S. Isporuka putem kurirske službe Milšped se vrši radnim danima u periodu od 8h do 16h ili od 16h do 21h. Takođe, Milšped će kontaktirati Kupca na dan isporuke između 30 do 60 minuta pre dolaska kako bi Kupac bio na dogovorenoj adresi na vreme.

U času predaje robe Kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na Kupca.

Ukoliko Vas dostavljač ne pronađe na dostavnoj adresi, dostavna služba Vas kontaktira i dogovara novi termin dostave.

Ukoliko nakon toga dostavljanje naručene robe bude i dalje onemogućeno krivicom Kupca, odnosno osobe koja je naznačena prilikom unošenja informacija o dostavi, Kupac će biti dužan da snosi i troškove povraćaja robe. U tom slučaju, Ugovor o kupoprodaji se smatra raskinutim.
  • NEMOGUĆNOST ISPORUKE ROBE
Obaveza Prodavca da isporuči poručeni proizvod se gasi ako je proizvođač obustavio proizvodnju naručene robe ili ako je zbog naloga državnih organa, smetnji u prometu ili pogonu, štrajka, isključenja, manjka sirovina, elementarnih nepogoda, rata, pobuna i svih slučajeva više sile koji nastupe u mestu Prodavca ili proizvođača, izvršenje neprimereno otežano ili nemoguće, a Prodavac je za navedene događaje saznao tek nakon što je potvrdio porudžbinu. U tom slučaju Prodavac će o tome odmah obavestiti Kupca, a najkasnije u roku od 3 radna dana od dana saznanja za navedene događaje. Kupac ima pravo da odabere da li želi povrat uplaćenog novca ili želi da mu se u slučaju postojanja drugih porudžbina uplaćeni avans prebije s plaćanjima za te porudžbine. U slučaju nastupanja okolnosti koje se smatraju višom silom, neizvršenje ili docnja u izvršenju obaveze neće imati za posledicu odgovornost Prodavca za eventualno nastalu štetu Kupcu.

7. POSTUPANJE PRILIKOM ISPORUKE

Lesnina S će svaki poručeni proizvod upakovati i zaštititi tako da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne može oštetititi.

Prilikom preuzimanja isporuke, Kupac je dužan da, u prisustvu kurira ili poštara (dalje: službenik), vizuelno proveri paket, kako bi utvrdio da li postoje vidna oštećenja i da proveri da li su artikli koji se nalaze na računu i isporučeni. Ukoliko postoje vidljiva spoljna oštećenja paketa, Kupac ima pravo da odbije preuzimanje robe, o čemu će službenik sastaviti belešku o odbijanju prijema.

Kupac je dužan da zahteva otvaranje paketa u prisustvu službenika. Ako se tom prilikom ustanovi da su artikli oštećeni, službenik pravi zapisnik o reklamaciji.

Kupac je obavezan prilikom preuzimanja robe da potpiše otpremnicu (odnosno račun-otpremnicu), koju dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanju. Rok za prijavu reklamacije na oštećenje u transportu je 24h od trenutka preuzimanja robe.

8. OTKAZIVANJE ISPORUKE

Kupac ima mogućnost da otkaže uslugu isporuke u bilo kom trenutku, pozivom na telefonski broj 021 3107565 od 8:00 do 16:00 časova svakog radnog dana u nedelji ili putem imejla [email protected].

Ako je usluga isporuke otkazana pre nego što proizvodi napuste Lesnina S prostorije, Kupac ima pravo da traži povraćaj ukupnog iznosa za proizvode i isporuku.

Ako se narudžbina otkaže pošto proizvodi napuste Lesnina S prostorije, Kupac ima pravo da traži povraćaj iznosa za proizvode, ali u tom slučaju, Kupac sam snosi troškove vraćanja proizvoda u Lesnina S webshop prostorije.

Po otkazivanju usluge isporuke pozivom telefonskog broja, Kupac će dobiti potvrdu o otkazivanju narudžbine usluge na svoju imejl-adresu.

9. ZAMENA PROIZVODA

U slučaju da nakon isporuke utvrdite da Vam artikal ne odgovara, a ukoliko se smatrate Potrošačem u smislu odeljka 1 Uslova, imate pravo na odustanak.

Ukoliko Vam samo ne odgovara veličina ili boja (u slučaju obuće ili odeće) ili želite da izvršite zamenu poručenog proizvoda za neki drugi, molimo Vas da nas kontaktirate na [email protected] ili putem telefona 021 310 75 65.

Neophodno je da Obrazac za zamenu koji će Vam stići na imejl-adresu ili koji možete da preuzmete na ovom linku: odštampate, čitko popunite i spakujete zajedno sa pošiljkom koju vraćate.

Prilikom slanja proizvoda koji želite da zamenite, neophodno je da predate adekvatno upakovan artikal, jer svu odgovornost za oštećenja prilikom transporta snosi pošiljalac.

Čim artikal stigne na naš lager, vrši se provera artikla utvrđuje se da li je poslat u adekvatnom stanju i automatski se šalje zamenski artikal sa novom račun-otpremnicom.

Poručeni proizvod nije moguće menjati ukoliko je u neispravnom ili korišćenom stanju, odnosno ukoliko nije u originalnom neoštećenom pakovanju.

Kupac poručeni proizvod ne može samoinicijativno menjati u našim prodajnim objektima.

Zamena je moguća samo u roku od 14 dana od trenutka prijema proizvoda.

Dužni ste da proizvod vratite na našu adresu o sopstvenom trošku, osim u slučaju da smo Vam isporučili pogrešnu robu ili roba ima nedostatak. Ukoliko roba ima nedostatke, molimo Vas pogledajte odeljak SAOBRAZNOST I REKLAMACIJA.

10. PRAVO POTROŠAČA NA ODUSTANAK OD UGOVORA

Imajući u vidu da se kupovina putem Lesnina S internet prodavnice smatra kupovinom na daljinu, ovaj odeljak UP se odnosi na Kupce koji predstavljaju Potrošače.

Ukoliko spadate u pojam Potrošača, imate pravo da u roku od 14 dana od dana isporuke, odustanete od ugovora bez navođenja razloga. U navedenom roku je potrebno da pošaljete izjavu o odustanku.

Ukoliko ste jednom porudžbenicom naručili više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam poslednja vrsta naručene robe bude isporučena. Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam je poslednja pošiljka ili deo isporučen.

Ovo pravo ostvarujete tako što popunite obrazac za odustanak u štampanom obliku koji dobijate uz isporuku ili date izjavu o odustanku na drugi način pismenim putem (uključujući i imejl). Obrazac za odustanak možete preuzeti i na ovom linku.

Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada ste je poslali Lesnini S. Ako ste izjavu o odustanku poslali elektronskim putem, bez odlaganja ćemo Vas obavestiti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisao o prijemu Vaše izjave.

U slučaju da odustanete od ugovora, dužni ste da nam vratite robu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak, uz snošenje direktnih troškova vraćanja robe. Prilikom vraćanja robe, ona mora biti u ispravnom i nekorišćenom stanju u originalnom i neoštećenom pakovanju. Uz robu ste u obavezi da dostavite račun (odnosno račun-otpremnicu). Lesnina S o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena Potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija, ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.

U slučaju odustanka od ugovora, Potrošač ima pravo na povraćaj novca na njegov žiro-račun ili na zamenu za drugi proizvod, ukoliko su roba i ambalaža neoštećeni i ukoliko dostavi račun (odnosno račun-otpremnicu). Iznos plaćene robe biće vraćen Potrošaču na žiro-račun nakon što roba bude vraćena na našu adresu odakle je Potrošaču i poslata. Lesnina S će bez odlaganja izvršiti povraćaj uplata koje je primila od Potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primila obrazac za odustanak. Lesnina S može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok nam ne dostavite dokaz da ste nam poslali robu.

Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. U takvim slučajevima, Lesnina S ima pravo da vrati umanjenu cenu.

Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u sledećim slučajevima:
  1. pružanje usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti Potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
  2. isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
  3. isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
  4. isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
  5. isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
  6. ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu.

11. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Lesnina S obrađuje podatke o ličnosti Kupaca u skladu sa propisima Republike Srbije. Za više informacija vidite Politiku privatnosti.

Pojedine podatke o ličnosti Korisnika Sajta možemo prikupiti i upotrebom kolačića. Za više informacija o tome vidite Politiku kolačića.

12. SAOBRAZNOST I REKLAMACIJA

Više o Saobraznosti i Reklamacijama pronađite ovde.

13. GARANCIJA

Više o Garancijama možete da pronađete na ovom linku.

14. OBAVEŠTENJE O MOGUĆNOSTI REŠAVANJA SPORA VANSUDSKIM PUTEM

Lesnina S ovim putem obaveštava Potrošača o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, pred Telom za vansudsko rešavanje sporova, u skladu sa važećim Zakonom o zaštiti potrošača.

Počev od 19. marta 2022. godine, Prodavac će biti u obavezi da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova koje Potrošač inicira.

Da bi Potrošač pokrenuo postupak vansudskog rešavanja spora neophodno je da je prethodno:
  1. izjavio reklamaciju Prodavcu ili
  2. izjavio prigovor Prodavcu
U vezi sa tim, Prodavac ima obavezu da:
  • izjavljenu reklamaciju primi
  • elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je Potrošačeva reklamacija zavedena
  • bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori na izjavljenu reklamaciju
Prodavac ima rok za rešavanje reklamacije, koji ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Nakon prijema odgovora na izjavljenu reklamaciju, Potrošač može pokrenuti vansudski (ili sudski) postupak rešavanja potrošačkog spora. Postupak vansudskog rešavanja sporova je hitan.

Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu.
Na sledećem linku možete pronaći listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Deo B: Uslovi korišćenja Korisničkog naloga

15. USLOVI KORIŠĆENJA KORISNIČKOG NALOGA

15.1: Obim primene; odstupajući uslovi
  1. Lesnina S pruža Registrovanom korisniku Korisnički nalog u okviru dela Sajta čije je korišćenje uslovljeno registracijom Korisničkog naloga. Ovi Uslovi korišćenja Korisničkog naloga regulišu pružanje opcije kreiranja Korisničkog naloga i korišćenje Korisničkog naloga od strane Registrovanog korisnika. Uslovi korišćenja Korisničkog naloga čine sastavni deo Uslova poslovanja internet prodavnice Lesnina S .
  2. Da bi registrovao Korisnički nalog, lice mora da ima najmanje 18 godina i da ima prebivalište ili registrovano sedište (za pravna lica) u Republici Srbiji.
  3. Ukoliko je korisnik pravno lice (a naročito društvo sa ograničenom odgovornošću (DOO) ili akcionarsko društvo (AD)), lica koja istupaju u njegovo ime garantuju da imaju ovlašćenje/punomoćje koje je dovoljno za zastupanje tog pravnog lica i kreiranje Korisničkog naloga.
  4. Registrovanjem Korisničkog naloga na Sajtu i prihvatanjem ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga, Registrovani korisnik zaključuje ugovor sa Lesninom S o besplatnim uslugama i pogodnostima u okviru Korisničkog naloga, u skladu sa odredbama ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga.
  5. Registrovani korisnik može izvršiti kreiranje i registraciju Korisničkog naloga na sledeći način: Korisnik treba da odabere opciju “Kreiraj nalog” koja je dostupna na našem Sajtu, unese mejl adresu i željenu lozinku u naznačena polja. Lozinka mora da sadrži najmanje 8 znakova, od čega najmanje jedno veliko slovo i najmanje jedan broj. Nakon unošenja podataka, korisnik treba da klikne na crveno dugme “Kreiraj nalog”, a korisniku će stići mejl potvrde na mejl adresu koju je korisnik naveo. U mejlu potvrde će korisniku biti poslat link putem kojeg će korisnik moći da potvrdi registraciju naloga.
15.2: Usluge u okviru Korisničkog naloga
Korisnici koji se registruju za Korisnički nalog mogu prvenstveno da dobiju sledeće usluge, od kojih su neke personalizovane. Dodatne usluge se mogu dodati tokom trajanja korisničkog ugovora:
  1. Pojednostavljena kupovina: Registrovani korisnik dobija pristup internet portalu i komandnoj tabli na kojoj može da čuva svoje opšte informacije i preferencije za kupovinu. Shodno tome, Registrovani korisnik ne mora ponovo da unosi informacije svaki put kada kupuje ili posećuje Sajt. Registrovani korisnik može da sačuva svoju adresu i željenu adresu za fakturisanje i dostavu, način plaćanja i Lesnina S prodajno mesto. Registrovani korisnik može da promeni ove informacije u bilo kom trenutku na svom Korisničkom nalogu. Registrovani korisnik može da kupuje na Sajtu i kao registrovani korisnik na svom Korisničkom nalogu, ali i kao gost. Ako Registrovani korisnik obavi kupovinu kao gost, podaci o porudžbini neće biti sačuvani u Korisničkom nalogu Registrovanog korisnika, osim ako Kupac ne navede svoj broj programa lojalnosti prilikom kupovine i ako je Korisnički nalog povezan sa programom lojalnosti. Na kupovinu se primenjuju odgovarajući Uslovi poslovanja Lesnina S internet prodavnice.
  2. Pregled porudžbina: U Korisničkom nalogu, Registrovani korisnici mogu da upravljaju porudžbinama i pregledaju informacije o trenutnim i prošlim porudžbinama koje su izvršili kao registrovani korisnici. U tu svrhu, Lesnina S pruža istoriju porudžbina, status porudžbina, fakture, informacije o odustanku i povraćaju, kao i uputstva za sastavljanje – ako su dostupna – za naručene proizvode.
  3. Liste omiljenih proizvoda: Registrovani korisnici mogu da kreiraju liste proizvoda koji im se dopadaju, pregledaju ove liste i prilagođavaju ih u bilo kom trenutku.
  4. Upravljanje terminima za konsultacije: Registrovani korisnici mogu da rezervišu i upravljaju terminima za konsultacije na našim prodajnim mestima. Lesnina S stručnjaci za opremanje mogu, ako Registrovani korisnik želi, da otpreme planove opremanja na Korisnički nalog nakon termina za konsultacije. Pored toga, Registrovani korisnici mogu da rezervišu i upravljaju terminima za korišćenje kombija preko svog Korisničkog naloga.
  5. Kuponi: Registrovani korisnici mogu dobiti kupone. Kuponi su namenjeni samo za ličnu upotrebu dotičnog Registrovanog korisnika i mogu se iskoristiti u skladu sa uslovima odgovarajućeg kupona. Nije dozvoljena preprodaja kupona ili njihovo besplatno prosleđivanje trećim licima. U slučaju neovlašćenog prenosa, vaučeri gube važnost i više se ne mogu iskoristiti.
  6. Nagradne igre Registrovani korisnici će imati priliku da učestvuju u nagradnim igrama, u kom slučaju će se primenjivati uslovi učešća u odgovarajućoj nagradnoj igri.
  7. Ankete Korisnika: Lesnina S povremeno kontaktira Registrovane korisnike, na osnovu izričite saglasbosti Registrovanog korisnika radi dobrovoljnog učešća u anketama o zadovoljstvu Lesninom S uopšte, o kupovini i prostoru kom kupac živi i stilu Registrovanog korisnika.
  8. Recenzije proizvoda: Registrovani korisnici mogu da komentarišu i ocenjuju naše proizvode (u skladu sa odeljkom 15.6 ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga) na Sajtu kako bi drugim Kupcima pružili informacije, savete i mišljenja. Registrovani korisnici mogu da izbrišu svoje komentare i recenzije sa Sajta u bilo kom trenutku.
  9. Personalizovani njuzleteri i preporuke proizvoda: Registrovani korisnik može odlučiti da se registruje za Lesnina S e-mail njuzleter i prima personalizovane preporuke proizvoda prikazane na Sajtu i vaučere koji su mu obezbeđeni. Prilagođavanje njuzletera na osnovu interesovanja, preporuka proizvoda na Sajtu i vaučera, vrši se prvenstveno na osnovu izričite saglasnosti Registrovanog korisnika na osnovu sledećih podataka: korišćenje e-mail njuzletera, korišćenje anketa, iskorišćenih vaučera, podataka iz kolačića, podataka o kupovini, razgovora o prodaji.
  10. Društvene mreže: Lesnina S takođe obezbeđuje Registrovanim korisnicima – na njihov zahtev – oglašavanje Lesnine S na vebsajtovima društvenih mreža ili drugim partnerskim vebsajtovima pružaoca usluga oglašavanja zasnovanog na ponašanju, kao što je prikazano u Politici privatnosti i Politici kolačića.
  11. Korisnička podrška: Registrovani korisnici mogu postavljati pitanja Korisničkoj podršci.
  12. Povezivanje sa programom lojalnosti: Ako Registrovani korisnik to zatraži, Lesnina S povezuje Korisnički nalog sa XXXL programom lojalnosti Registrovanog korisnika.
15.3: Promene u kontakt podacima; prenosivost “Korisničkog naloga”
  1. Kupac odmah obaveštava Lesninu S o svim promenama u njegovim kontakt podacima u Korisničkom nalogu.
  2. Korisnički nalog je ličan i nije prenosiv na druga lica.
15.4: Tehnički zahtevi
Korisničkom nalogu se pristupa putem sredstava telekomunikacije. Preduslovi za korišćenje Korisničkog naloga su (u svakom slučaju prema trenutnom stanju tehnike):
  • Pristup internetu,
  • Uređaj koji omogućava pristup internetu (računar, notebook, pametni telefon ili tablet računar),
  • Poslednja verzija internet pretraživača, i
  • Aktivacija Java Script-a.
Lesnina S ne obezbeđuje nijedan od potrebnih hardvera ili softvera.

15.5: Prava Registrovanog korisnika
  1. Lesnina S daje Registrovanom korisniku, u skladu sa ovim Uslovima korišćenja Korisničkog naloga, neisključivo, neprenosivo i bez mogućnosti davanja podlicence pravo da koristi Korisnički nalog na celom svetu, za svoje lične potrebe, tokom trajanja korisničkog ugovora. Zabranjeno je korišćenje Korisničkog naloga u komercijalne svrhe.
  2. Svako drugo korišćenje Korisničkog naloga nije dozvoljeno osim ako je to izričito ugovoreno u ovim Uslovima korišćenja Korisničkog naloga ili ako je rezultat primene obaveznih zakonskih odredaba. Naročito, Registrovanom korisniku nije dozvoljeno da prodaje, iznajmljuje, pozajmljuje, daje podlicencu ili na drugi način distribuira, reprodukuje, kopira, čini javno dostupnim, menja ili prevodi, uređuje, vrši obrnuti inženjering ili na drugi način modifikuje Korisnički nalog, u celini ili delimično, ili da reprodukuje rezultate dobijene takvim radnjama ili da ih koristi za proizvodnju konkurentskog proizvoda.
15.6: Obaveze Registrovanog korisnika
  1. Kada koriste Korisnički nalog, Registrovani korisnici su dužni da,
  • zaštite dodeljene podatke za prijavu i mere bezbednosti identifikacije i autentifikacije od pristupa trećih lica i ne učine ih dostupnim trećim licima;
  • čuvaju pristupnu lozinku za svoj nalog, bezbedno je biraju i redovno menjaju i pridržavaju se naših zahteva i uputstava o IT bezbednosti;
  • ne zloupotrebljavaju Korisnički nalog;
  • ne pokušavaju da preuzmu bilo koju informaciju bez ovlašćenja, niti da ometaju Sajt ili da angažuju nekog drugog da to uradi;
  • prave rezervne kopije njihovog Korisničkog sadržaja postavljenog na Sajtu redovno i u skladu sa odgovarajućim rizikom, ali u svakom slučaju pre okončanja korisničkog ugovora;
  • kreiraju sopstvene rezervne kopije kako bi obezbedili rekonstrukciju Korisničkog sadržaja u slučaju gubitka;
  • provere Korisnički sadržaj na viruse pre nego što ga pošalju ili otpreme na Sajt i da koriste najsavremenije programe za zaštitu od virusa;
  • ne otpremaju Korisnički sadržaj koji (a) nije relevantan za svrhu Sajta, ili (b) ne odgovara sadržaju odgovarajućih polja; i
  • otpreme Korisnički sadržaj koji sadrži lične podatke o trećim licima samo ako je relevantan i ako je Registrovani korisnik unapred obavestio treću stranu na koju se podaci odnose.
2. Sadržaj koji Registrovani korisnikpostavlja na Sajt ili na Korisnički nalog („Korisnički sadržaj“)
  • može biti izražen isključivo na prikladan, otvoren, ali u isto vreme način pun poštovanja,
  • ne sme da šteti ugledu, omalovažava, preti, uznemirava ili uhodi druge, niti sadrži lične podatke trećih lica (kao što su imena ili e-mail adrese),
  • ne sme da krši bilo koja prava intelektualne svojine trećih lica, kao što su autorska prava, prava na žig, prava na ime ili na drugi način zaštićena prava,
  • ne sme biti zloupotrebljen za reklamiranje bilo koje vrste ili u druge komercijalne interese ili za pozivanje na političke proteste,
  • ne sme sadržati nezakonit, posebno kriminalni, pornografski, omalovažavajući sadržaj ili sadržaj koji krši lična prava; ovo se takođe odnosi na štetan sadržaj kao što su virusi, trojanci i malver.
3. Ako Lesnina ima razumnu sumnju da se Registrovani korisnik ne pridržava Uslova korišćenja Korisničkog naloga, Lesnina S zadržava pravo da deaktivira pristup Korisničkom nalogu i, ako je primenljivo, objavljenom sadržaju do otklanjanja povrede i u slučaju ponovljenog ili nepopravljivog kršenja - raskine korisnički ugovor sa Registrovanim korisnikom bez ostavljanja otkaznog roka.
15.7: Prava na otpremljenom Korisničkom sadržaju
  1. Otpremanjem Korisničkog sadržaja, Registrovani korisnik daje Lesnini S neisključivo pravo na korišćenje Korisničkog sadržaja do isteka jedne kalendarske godine nakon isteka korisničkog ugovora. Ovo uključuje, ali nije ograničeno na, pravo na kopiranje, pretvaranje, reprodukciju, distribuciju ili stavljanje na raspolaganje drugim Kupcima Sajta, na izmenu Korisničkog sadržaja – sve dok takve izmene ne lišavaju Korisnički sadržaj njegovog nameravanog dejstva ili izobličavaju Korisnički sadržaj.
  2. Lesnina S ovim prihvata davanje ovih prava. Registrovani korisnik je odgovoran da obezbedi da se Korisnički sadržaj ustupi bez prava trećih lica i da prava trećih lica nisu suprotstavljena korišćenju Korisničkog sadržaja od strane Lesnine S.
  3. Registrovani korisnik je svestan da se Korisnički sadržaj deli, na primer sa drugim Kupcima na Sajtu.
15.8: Zaštita podataka o ličnosti
Za informacije o obradi podataka o ličnosti Registrovanog korisnika u vezi sa vašim Korisničkim nalogom i korišćenju kolačića na Sajtu, posetite našu Politiku privatnosti i našu Politiku o kolačićima.

15.9: Standardi kvaliteta i IT bezbednost
  1. Lesnina S nastoji da pruži usluge u skladu sa ovim Uslovima korišćenja Korisničkog naloga bez grešaka i prekida. Međutim, Lesnina S ne može uvek da garantuje pružanje usluga bez grešaka i prekida. U slučaju grešaka, prekida usluga ili drugog smanjenja kvaliteta, Lesnina S će obnoviti redovan rad što je pre moguće.
  2. Prilikom upravljanja Korisničkim nalogom, Lesnina S se pridržava zakonskih standarda za informacionu i IT bezbednost. Vaše informacije u Korisničkom nalogu su zaštićene standardima koji su uvek savremeni i uobičajeni na tržištu ili viši.
15.10: Odgovornost
  1. Odgovornost Lesnine S za štetu usled obične nepažnje, iz bilo kog razloga, ograničena je na sledeći način:
    - U slučaju kršenja bitnih ugovornih obaveza, Lesnina S odgovara do visine štete koja se mogla predvideti u okviru ugovora.
    - U ostalim slučajevima, Lesnina S nije odgovorna za običnu nepažnju.
  2. Ograničenja odgovornosti navedena u odeljku 15.10 (1) ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga ne primenjuju se u slučajevima obavezne pravne odgovornosti (posebno prema srpskom Zakonu o obligacionim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača), kao ni u slučajevima skrivljenog izazivanja smrti i telesnih povreda. Dodatno, ograničenja se ne primenjuju ako i u meri u kojoj je Lesnina S dala dodatnu garanciju.
  3. Odeljak 15.10 (1) i (2) ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga se shodno primenjuju na odgovornost Lesnine S za nepotrebno učinjene troškove.
  4. Registrovani korisnik će preduzeti sve razumne mere da izbegne ili ublaži štetu.
15.11: Trajanje ugovora
  1. Registrovani korisnik ili Lesnina S mogu raskinuti korisnički ugovor u bilo kom trenutku bez navođenja razloga (putem dugmeta „Izbriši“ u Korisničkom nalogu ili putem e-maila na [email protected].
  2. Nakon raskida korisničkog ugovora, Korisnički nalog se deaktivira i Korisnički sadržaj se uklanja sa Sajta. Lesnina S skladišti i vrši obradu Korisničkog sadržaja samo u meri u kojoj je to potrebno u svrhu arhiviranja u skladu sa zakonom. Sami Registrovani korisnici su odgovorni za pravljenje rezervnih kopija svog Korisničkog sadržaja blagovremeno pre kraja ugovornog odnosa.
  3. Lesnina S može u bilo kom trenutku da ukine „Nalog Kupca“.
  4. Ukidanje „Korisničkog naloga“ ne utiče na važenje kupona ili lutrija koji još uvek važe u trenutku prekida ili raskida ugovornog odnosa u vezi Korisničkog naloga, osim ako uslovi korišćenja odgovarajućeg kupona ili lutrije predviđaju drugačije.
  5. Ukidanje Korisničkog naloga ili raskid korisničkog ugovora nema uticaja na porudžbine koje je Registrovani korisnik već izvršio i poslao Lesnini S.
15.12: Ostalo
  1. Ako jedna ili više odredbi ovih Uslova korišćenja Korisničkog naloga postanu nevažeće ili neizvršive, to neće uticati na valjanost Uslova korišćenja Korisničkog naloga u pogledu drugih pitanja. U tom slučaju, Lesnina S i Registrovani korisnik se obavezuju da zamene nevažeću ili neizvršivu odredbu važećom ili izvršivom odredbom koja je što je moguće bliža ekonomskoj nameri strana. Isto važi i za popunjavanje ugovornih praznina.
  2. Lesnina S ima pravo da izmeni ove uslove, ako je potrebno, u bilo koje vreme. Lesnina S će unapred obavestiti Registrovanog korisnika o izmeni, npr. putem e-maila ili iskačućeg prozora kada se prijavi na Korisnički nalog. U principu, izmene uslova zahtevaju saglasnost Registrovanog korisnika. Nešto drugo važi samo za izmene uslova iz sledećih razloga: Prilagođavanje izmenama zakona ili nadležnosti ili zvaničnih zahteva, dalji razvoj usluga u okviru Korisničkog naloga i uvođenje novih usluga. U slučaju izmena iz ovih razloga, Registrovani korisnik ima mogućnost da uloži prigovor putem e-maila na [email protected] ili pismeno u roku od 30 dana od prijema obaveštenja o izmeni. Ukoliko se Registrovani korisnikvv ne usprotivi blagovremeno ili nastavi da koristi usluge i pogodnosti na koje se izmene odnose ili imaju direktan uticaj nakon prijema obaveštenja o izmeni, smatraće se da su izmenjene odredbe prihvaćene. Lesnina S će na to posebno ukazati Registrovanom korisniku u obaveštenju o izmeni.
Ovi Uslovi poslovanja Lesnina S d.o.o. važe od datuma objave na veb-sajtu od 20.3.2025. godine.